how do we use the word "very" ?

Démarré par adrienovich, 11 Août 2009 11:45

« précédent - suivant »

adrienovich

Hi !

I know that the word "very" means "a lot of" for example. like : I'm very busy ; it's very late ; She's very pretty etc. etc.

but sometimes I see the word very used in another way :

I saw it with my very eyes


Is there some particular rules or meanings to consider in order to use the word very properly in those cases ???

I hope my question will not be too stupid, thanks for reading and eventually answering. :D

Spinto

Adrienovich this is a very good question (and even when you think a question is stupid you should not hesitate to ask anyway  ;)).

Comme tu le sais déjà, very est la plupart du temps un adjectif qui signifie "très". Mais de temps en temps, very est un adverbe qu'on pourrait traduire de la façon suivante dans ton exemple "I saw it with my very eyes" par "je l'ai vu de mes propres yeux". Quand on l'emploie en tant qu'averbe, c'est pour insister sur le mot qui suit. C'est pareil pour d'autres expressions comme "the very next day" qui veut dire "le lendemain même". La traduction de very en français nécessite souvent l'utilisation de la structure "le ...(mot sur lequel on insiste)... même". 



Only connect

adrienovich

Merci beaucoup de ton explication, c'est maintenant plus clair dans mon esprit :D

Spinto

Only connect